تجهیزات تهویه مطبوع گس کول

gescool

نکات کلی جهت برآورد تناژ مورد نیاز

در نکات سرویس و نگهداری داکت اسپلیت فضایی دارای پنجره‌های بزرگ باشد یا در آخرین طبقه ساختمان واقع شده باشد، با توجه به کاربری ساختمان بررسی دقیق‌تری جهت تعیین تناژ دستگاه مورد نیاز است. جهت برآورد تقریبی بار سرمایی مورد نیاز فضاهای تجاری و اداری عدد مساحت مفید واحد (غیر از بالکن) بر ۲۵ الی ۲۰ تقسیم گردد، عدد حاصل شده تناژ تقریبی دستگاه است.

جهت برآورد تقریبی بار سرمایی مورد نیاز فضاهای مسکونی عدد مساحت مفید واحد (غیر از بالکن) بر ۳۰ الی ۲۵ تقسیم گردد، عدد حاصل شده تناژ تقریبی دستگاه است.

برای فضاهای بیش از ۱۳۰ متر مربع بهتر است از دو دستگاه استفاده شود (نظر نهایی با توجه به مسیر کانال‌کشی و کاربری فضا ارائه گردد)

بهتر است دستگاه داکت اسپلیت در فضایی تعبیه شود که کم‌ترین متراژ کانال‌کشی مورد نیاز باشد.

به ‌عنوان یک قاعده کلی بهتر است داکت اسپلیت در راهروی بین اتاق‌های خواب یا در محل ورودی ساختمان (پس از درب ورود) نصب شود.

در صورت تعبیه دستگاه در فضای خارج واحد (نظیر پاگرد جلوی آسانسور) در نظر گرفتن کانال برگشت برای دستگاه ضروری است.

دستگاه باید طوی جانمایی شود که کم‌ترین فاصله را تا رایزرهای لوله‌کشی داشته باشد و کانال‌کشی کم‌ترین انحراف از مسیر مستقیم را داشته باشد.

دستگاه باید طوری جانمایی گردد که هیچ‌یک از فضاهای مورد تهویه در پشت دستگاه قرار نگیرد.

 

gescool

نکات اجرایی و فنی مهم

تمامی لوله‌های متصل به یونیت‌های داخلی دستگاه‌های برند GESCOOL در سمت چپ دستگاه (وقتی از روبرو به دستگاه نگاه کنید) تعبیه شده است. اگر در پروژه‌ای رایزر در سمت راست دستگاه قرار دارد بهتر است پس از اطلاع به بخش تولید دستگاه‌های با اتصالات سمت راست ارسال گردد.

طرفین دستگاه پس از جانمایی در سقف باید از هر سمت حداقل ۳۰ سانتی‌متر تا اولین مانع (مثلا دیوار) فاصله داشته باشند، این فاصله برای فضای پشت دستگاه باید حداقل ۴۰ سانتی‌متر باشد.

پلنوم جلوی دستگاه حداقل ۴۰ سانتی‌متر عمق دارد و این فاصله باید در جانمایی دستگاه مد نظر قرار گیرد.

لوله درین تعبیه شده توسط کارفرما حداقل باید ۵ سانتی‌متر زیر دستگاه داکت اسپلیت باشد (لوله درین دستگاه‌های GESCOOL در سمت چپ قرار دارد).

فضای اطراف دستگاه حتما باید قبل از نصب یونیت داخلی هوابند شود. برای این منظور در نظر گرفتن فاصله‌هایی که در بخش قبلی ذکر شد ضروری است (حداقل فاصله‌های اطراف و پشت دستگاه).

پس از پلنوم باکس کانال‌های هوا نمی‌توانند بلافاصله به سمت مورد نظر منحرف شوند و حتما باید بین ۳۰ الی ۵۰ سانتی‌متر در مسیر مستقیم ادامه یابند (در کانال‌کشی فلکسیبل امکان اغماض در فواصل وجود دارد)

فیلترها را به طور منظم تعویض کنید

فیلترهای تهویه مطبوع سیستم اسپلیت باید مرتباً تعویض شوند تا از تمیز شدن و گردش هوا به درستی اطمینان حاصل شود. فیلترهای کثیف می توانند منجر به پخش شدن باکتری های موجود در هوا در سراسر خانه شوند و همچنین می توانند بر عملکرد سیستم اسپلیت شما تأثیر بگذارند.

بسته به اینکه چند بار از سیستم اسپلیت خود استفاده می کنید، فیلترها باید هر ماه یا هر دو ماه یکبار تمیز شوند. در دوره های اوج گرمایش و سرمایش، تعویض ماهانه فیلتر به شدت توصیه می شود. برای حذف فیلترهای هوا، به سادگی مشبک ورودی یونیت داخلی خود را باز کرده و فیلترها را خارج کنید.

علاوه بر تعویض فیلترهای خود، می توانید از طریق تمیز کردن نیز آنها را نگهداری کنید. فیلترهای هوا را از یونیت داخلی خارج کرده و آنها را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار شل یا تار عنکبوت از بین برود. همچنین می‌توانید کثیفی‌های دیگر را در صورت لزوم با آب گرم و یک شوینده ملایم بشویید. هنگامی که فیلترها تمیز و خشک شدند، می توانید آنها را مجدداً نصب کنید و مشبک ورودی را ببندید.

مواقعی وجود دارد که شما هر روز از سیستم اسپلیت خود استفاده می کنید، اما به همان اندازه، ماه هایی وجود دارد که اصلاً از آن استفاده نمی کنید. به عنوان مثال، ممکن است از سیستم اسپلیت خود به عنوان بخاری در زمستان استفاده نکنید یا ممکن است چندین هفته یا ماه به تعطیلات بروید.

در طول این دوره های خاموش، باید سیستم خود را در منبع تغذیه خاموش کنید تا مصرف انرژی کاهش یابد. قطع منبع تغذیه سیستم اسپلیت شما را از استفاده از برق آماده به کار جلوگیری می کند، که می تواند در هزینه قبض انرژی شما صرفه جویی کند. خاموش کردن سیستم اسپلیت در منبع تغذیه نیز از بروز هرگونه مشکلی در هنگام راه اندازی مجدد آن جلوگیری می کند.

این نکته تعمیر و نگهداری ساده می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و اطمینان حاصل کند که سیستم شما در بهترین حالت خود کار می کند.

علاوه بر تمیز کردن و تعویض فیلترهای هوا، می توانید گرد و غبار، کثیفی و زباله ها را از سایر قسمت های یونیت داخلی خود پاک کنید.

می توانید قسمت بیرونی سیستم را با یک پارچه خشک پاک کنید و همچنین می توانید مستقیماً داخل دستگاه را در مناطقی که به راحتی در دسترس هستند مانند داخل دریچه ها پاک کنید یا جاروبرقی بکشید. تمیز کردن منظم می تواند گرد و غبار، کثیفی و کثیفی قابل مشاهده را از بین ببرد. این به سیستم شما کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد، احتمال خرابی را به حداقل برساند و هزینه های جاری شما را پایین نگه دارد.

هنگامی که سیستم اسپلیت خود را پاک می‌کنید یا جاروبرقی می‌کشید، مطمئن شوید که از داخلی‌ترین قسمت‌های سیستم خودداری می‌کنید، زیرا ممکن است به طور ناخواسته به دستگاه خود آسیب برسانید. فقط سطح بیرونی و مناطقی که به راحتی در دسترس هستند را تمیز کنید و بقیه را به متخصص تهویه مطبوع سیستم داکت اسپلیت بسپارید.

برای مراقبت از واحد تهویه هوای بیرونی خود، مطمئن شوید که درختان، درختچه‌ها و سایر پوشش‌های گیاهی مانع آن نمی‌شوند. پوشش گیاهی بیش از حد می تواند به واحد حمله کند و منجر به آسیب، اختلال در عملکرد و مسائل دیگر شود. برای جلوگیری از این امر، اطمینان حاصل کنید که فضای خالی اطراف دستگاه وجود دارد و هر گونه برگ یا زباله ای را که به داخل فضا می وزد حذف کنید. درختان و درختچه هایی که در جهت سیستم تقسیم شما رشد می کنند باید مرتباً کوتاه شوند.

اگر برای اولین بار است که سیستم اسپلیت را نصب می کنید، محل درختان و سایر پوشش های گیاهی را در نظر بگیرید و سعی کنید واحد بیرونی را دور از این مناطق نصب کنید.

همچنین می توانید به آرامی گریل واحد تهویه مطبوع بیرونی خود را مسواک بزنید و با استفاده از جارو یا دمنده هرگونه آلودگی دیگر را از بین ببرید. برای هر گونه تعمیر و نگهداری بیشتر از یونیت خارجی خود، ضروری است که با متخصصان برای خدمات سیستم اسپلیت تماس بگیرید.

بسیاری از بخاری ها و خنک کننده های سیستم داکت اسپلیت دارای عملکرد خود تمیز شونده هستند. به عنوان مثال، عملکرد تمیز کردن خودکار ال‌جی، تشکیل باکتری و کپک را روی مبدل حرارتی به حداقل می‌رساند. سیستم‌های ال‌جی همچنین دارای تنظیمات بوی‌زدایی و فیلتراسیون پیشرفته برای از بین بردن بوی آشپزی و حضور گرده‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها هستند.

برخی از عملکردهای خود تمیز شونده زمانی که سیستم خود را روشن یا خاموش می کنید به طور خودکار فعال می شوند در حالی که برخی دیگر باید توسط کاربر فعال شوند.

برای اطلاع از اینکه آیا سیستم داکت اسپلیت شما عملکرد خود تمیز شوندگی دارد و چگونه آن را فعال کنید، به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید یا مدل سیستم اسپلیت خود را به صورت آنلاین جستجو کنید.

سرویس آن را دریافت کنید
درست مانند ماشین شما، کولر گازی شما نیز نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و سرویس توسط یک متخصص دارد. تمیز کردن و سرویس تهویه مطبوع سیستم اسپلیت شما به طور منظم، طول عمر و عملکرد سیستم شما را بالاتر از آنچه تعمیر و نگهداری gescool می تواند به دست آورد، افزایش می دهد.

به طور کلی، شما فقط باید هر ۲-۳ سال یک بار یک بخاری و کولر سیستم اسپلیت را سرویس کنید. اگر تغییرات عمده ای در عملکرد دستگاه شما ایجاد شده است یا متوجه نشتی یا هر مشکل دیگری شدید، بهتر است تعمیرات سیستم اسپلیت را بین سرویس های معمولی خود ترتیب دهید.

انرژی سبز صدر